Toen in 2020 de wereld geteisterd werd door de coronapandemie, gold dit ook voor Matthijs Felser en Rob Alkema. Hun bedrijf Stylepoint, een leverancier van luxe servies aan horeca, kwam nagenoeg stil te liggen. Eén van de belangrijkste vragen waar zij een antwoord op zochten:
“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat gerechten contactloos aan de gasten bezorgd worden?”
In Azië hadden Rob en Matthijs al diverse delivery robots in werking gezien, in Europa was het inzetten van robots in de horeca nog onbekend. Robert Megens, een bekende van Rob en Matthijs, verdiepte zich op dat moment in robotoplossingen voor de zorg. De drie mannen sloegen de handen in een en hebben Smart Servant in 2021 opgericht.
De coronapandemie ligt inmiddels gelukkig een aantal jaar achter ons. Ook zonder de pandemie ziet Smart Servant dat er veel werk verlicht kan worden door de inzet van slimme robots. Onze arbeidsmarkt staat onder druk door vergrijzing en in een breed scala aan branches kampen veel bedrijven met personeelstekorten. Smart Servant houdt zich tegenwoordig bezig met de vraag:
“Hoe kunnen wij bedrijven ontlasten met slimme technologie?”
Inmiddels zijn de productgroepen uitgebreid en bieden wij niet alleen bezorgrobots aan voor horeca en de zorg, maar beschikt Smart Servant daarnaast ook over een volledig pakket van zowel logistieke als schoonmaakrobots welke zowel geschikt zijn voor zorg, horeca, leisure als in de logistiek.
We denken graag met je mee over hoe we jullie werk kunnen verlichten!
Onze robots worden warm opgenomen in de teams, de collega’s geven de robot vaak zelfs een eigen naam!
Daarbij kun je jouw robot nog beter laten integreren in het bedrijf, door de robot een passende outfit te laten dragen.
De coronapandemie ligt inmiddels gelukkig een aantal jaar achter ons.
Ook zonder de pandemie ziet Smart Servant dat er veel werk verlicht kan worden door de inzet van slimme robots. Onze arbeidsmarkt staat onder druk door vergrijzing en in een breed scala aan branches kampen veel bedrijven met personeelstekorten. Smart Servant houdt zich tegenwoordig bezig met de vraag:
“Hoe kunnen wij bedrijven ontlasten met slimme technologie?”
Inmiddels zijn de productgroepen uitgebreid en bieden wij niet alleen bezorgrobots aan voor horeca en de zorg, maar beschikt Smart Servant daarnaast ook over een volledig pakket van zowel logistieke als schoonmaakrobots welke zowel geschikt zijn voor zorg, horeca, leisure als in de logistiek.
We denken graag met je mee over hoe we jullie werk kunnen verlichten!
De terugverdientijd van een robot is van diverse factoren afhankelijk en dus per situatie verschillend. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
1. Het uurloon van een medewerker die nu de werkzaamheden verricht;
2. Het aantal uren dat nu besteed wordt aan een taak en wellicht gedeeltelijk overgenomen kan worden door een robot;
3. Het aantal dagen per jaar dat jouw operatie operationeel is.
In veel gevallen is een robot al binnen 11 maanden terugverdiend.
Het servicecontract van Smart Servant omvat het volgende:
Helpdesk: Toegang tot de helpdesk voor het melden van storingen en het stellen van vragen over de werking en het gebruik van de robots en de software. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur via telefoon, e-mail en deze website.
Prioriteit en reactietijd: Meldingen worden geprioriteerd op basis van urgentie (urgent, normaal, laag) met reactietijden van respectievelijk 4 uur, 24 uur en 48 uur binnen de service-uren.
Onderhoud: Het servicecontract omvat zowel correctief als preventief onderhoud. Correctief onderhoud richt zich op het herstellen van gebreken en storingen, terwijl preventief onderhoud gericht is op het opsporen en voorkomen van problemen. Updates van de software worden zodra deze beschikbaar zijn eerst getest door Smart Servant en vervolgens bij jullie geïnstalleerd.
De verwachte levensduur van een robot is ongeveer 5-7 jaar, afhankelijk van het gebruik en het onderhoud.
Er zit een verschil in onderhoud m.b.t. service- en schoonmaakrobots. Schoonmaakrobots hebben (door het contact met stof en water) meer onderhoud nodig dan horecarobots. Op dagelijkse basis dienen onderdelen zoals borstels, filters en de zuigmond schoongemaakt te worden. Meer weten over hoe het dagelijks onderhoud eruit ziet? Bekijk het hier!
Een servicerobot heeft minder onderhoud nodig omdat er maar een paar bewegende delen op de robot zitten, in veel gevallen alleen de wielen. Deze dienen eens per maand ontdaan te worden van haren en stof.
Smart Servant komt 2 tot 4 keer per jaar langs voor het Service & Onderhoud van een schoonmaakrobot. Heb je een servicerobot? Dan komen we 1 keer per jaar langs.
Collega’s reageren over het algemeen positief op het hebben van een robot als collega. In het begin zijn collega’s vaak sceptisch, maar dit verandert snel wanneer ze zien dat de robots de routinematige en zwaardere taken overnemen. Hierdoor kunnen medewerkers zich concentreren op andere, meer waardevolle taken.
Onze robots zijn geschikt voor bijna iedere omgeving, waaronder kantoren, ziekenhuizen, winkelcentra en industriële omgevingen. Twijfel je of jouw locatie geschikt is voor de inzet van een robot? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder!
Ons keuzemenu kan je helpen bij het maken van de juiste keuze voor een robot, klik hier!
Meer weten?
030-237 41 23
info@smartservant.nl
Gageldijk 2 – A10
3602 AL Maarssen
Nederland