Hulp nodig?

met je schoonmaakrobot?

Algemene hulpvragen
schoonmaakrobots

Onderstaand worden er een aantal situaties beschreven die het vaakst voorkomen bij onze schoonmaakrobots. Lees de vraag en kijk of de situatie overeenkomt met de jouwe.
Hopelijk is je probleem snel opgelost!

1. De robot is leeg en gaat niet meer aan. Wat moet ik doen?

Wanneer de robot niet meer aan gaat, is deze waarschijnlijk leeg. Je zult de robot manueel moeten opladen. In het laadstation zit een kabel om de robot op te laden. Bij de Phantas zit deze aan de linker kant achter een klepje. Bij de Ecobot 50 zit deze aan de rechterkant van het werkstation achter een klepje. Haal de kabel eruit en steek deze in de robot (zie video Phantas hier). Schakel nu de stroom van het station uit en na 10 seconden weer in. De robot begint nu met opladen. Na 1 minuut kun je de robot weer aanzetten.  

2. Wat moet ik doen als de robot een "Oops, I'm lost" melding toont?
Duw de robot handmatig naar het laadstation of het werkstation en duw de contactpunten van de robot tegen de contactpunten van het laadstation of werkstation. Het is belangrijk dat de robot goed contact maakt met de contactpunten van het laadstation of werkstation. Na enkele seconden krijg je de melding dat de robot zijn locatie weer heeft gevonden. 
3. De robot toont een foutmelding. Wat moet ik doen?

Allereerst, herstart de robot. Is de foutmelding daarna nog steeds in beeld? Klik op de foutmelding en bekijk de tekst. Wanneer er een QR-code bij de tekst staat, scan deze en volg de instructies. Is het probleem nog niet verholpen? Maak een foto van de foutmelding en stuur deze naar de helpdesk van Smart Servant. 

4. De robot is vastgelopen in een smalle doorgang. Hoe los ik dit op?

Controleer of er obstakels zijn en verwijder deze. Als de robot niet zelfstandig verder kan, duw hem dan naar het werkstation en laat hem handmatig opnieuw starten.

5. Wat moet ik doen als de robot een alarm geeft voor "roller brush motor overload"?

Dit betekent dat er mogelijk vreemde objecten vastzitten in de borstel. Open de voorste of zijpanelen van de robot, verwijder de borstel, maak hem schoon en plaats hem terug. 

6. Hoe los ik een "suction motor overload" alarm op?

Controleer of de zuigslang verstopt is. Als er vuil in zit, verwijder dit met de geleverde trekveer of spoel de slang door met een waterslang. Bij twijfel, bel/mail onze helpdesk. 

7. Waarom krijg ik een "battery disconnection" alarm?

Probeer de robot opnieuw op te starten. Als het probleem blijft, schakel de hoofdschakelaar uit, wacht 15 seconden en schakel hem weer in.

 Is er niks veranderd?
Neem contact op met de technische dienst als het probleem aanhoudt! 

8. Waarom laat de robot waterresten achter tijdens het schoonmaken?

it kan te maken hebben met: 

Lekkage in de zuigslang 
Actie: controleer of de deksel van de watertank goed gesloten is en de afdichting intact is. 

Problemen met de wisser 
Actie: controleer of de rubberstrip niet beschadigd of vuil is. 

Verstopte zuigslang 
Actie: controleer en verwijder eventuele blokkades in de slang. 

9. Wat moet ik doen als de robot schokkerig beweegt?

Dit kan gebeuren als de camera of laser geblokkeerd is. Controleer of er mensen of objecten in de weg staan. Maak de camera en laser voorzichtig schoon met een droge doek. 

Staat jouw vraag er niet tussen of is jouw probleem nog niet opgelost?
Klik onderstaand op jouw robot voor meer hulp!

Gausium Phantas Smart Servant

Ecobot Phantas

Gausium Vacuum 40 Smart Servant

Ecobot Vacuum 40

Gausium Scrubber 50

Ecobot scrubber 50

Gausium Scrubber 75

Ecobot scrubber 75